Szkoła Podstawowa nr 17 w Rzeszowie - NASI „WĘDROWCY” TYM RAZEM NA TRASIE RAJDU W BESKIDZIE NISKIM
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Aktualności

NASI „WĘDROWCY” TYM RAZEM NA TRASIE RAJDU W BESKIDZIE NISKIM

img 20231005 125249

W dniach 5 – 6 października 2023 r. odbył się 59 Rajd Górski „Jesień w Beskidzie Niskim”. W rajdzie uczestniczyli członkowie Szkolnego Koła PTTK „Wędrowiec” pod opieką p. Alicji Skoczylas. Towarzyszyła nam p. Irena Sitarska.

Wyjechaliśmy spod Dworca PKS punktualnie o godz. 7.30. Wsiedliśmy do autokaru z oznaczoną trasą 2 i pojechaliśmy do Duszatyna. Stamtąd wybraliśmy się nad Jeziorka Duszatyńskie (→foto.). Znajdują się one na trasie szlaku czerwonego (Główny Szlak Beskidzki), na odcinku biegnącym z Komańczy na Chryszczatą (→foto.). Podziwialiśmy jedną z większych osobliwości przyrodniczych Bieszczadów (→foto.).  Po powrocie do Duszatyna udaliśmy się autokarem do Domu Rekolekcyjnego w Rzepedzi, gdzie oczekiwały na nas dalsze atrakcje, obiadokolacja (→foto.) oraz nocleg.

W konkursie wiedzy krajoznawczo – turystycznej, dotyczącej trasy, którą przeszliśmy, działalności PTTK, szlaków turystycznych itp., nasz przedstawiciel Tymoteusz Żmuda z klasy 8c zdobył I miejsce (→foto.) wśród uczniów z innych szkół. Kolejnym punktem naszego rajdu było wspólne ognisko przygotowane dla wszystkich uczestników, czyli 130 osób biorących udział w rajdzie (→foto.).

Na drugi dzień udaliśmy się autokarem do Jawornika w Beskidzie Niskim, skąd ruszyliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Wahalowskiego Wierchu (666 m n.p.m.). Po drodze zbieraliśmy grzyby. Po wejściu na szczyt (→foto.) naszym oczom ukazały się niesamowite widoki. Zachwycaliśmy się pięknem otaczającej przyrody. Robiliśmy zdjęcia. Po tym czasie udaliśmy się do Komańczy, gdzie czekał na nas autokar (→foto.). Wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rzeszowa. Piękna pogoda i dobry humor nie opuszczały nas w trakcie dwudniowego rajdu. Cieszyliśmy się swoją obecnością, cudownymi złoto-jesiennymi krajobrazami... Więcej na temat październikowego rajdu w Beskidzie Niskim można przeczytać →TUTAJdepositphotos 33537801 stock illustration autumn leaves border01